هل يخصم بوكينج من الفيزا

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Shymaa Mohamed
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
S

Shymaa Mohamed

:: مسافر ::
هو انا لو حجزت من على booking و الفيزا مفيهاش فلوس بس حطيت بياناتها فقط و لما اروح هدفع كاش هيبقى فيها مشكله?

نعم، يمكن لبوكينج خصم رسوم الحجز من بطاقة الفيزا الخاصة بك إذا اخترت الدفع عبر الإنترنت وقد قمت بإدخال معلومات البطاقة الخاصة بك عند الحجز. وسيتم خصم الرسوم الخاصة بالحجز من حساب الفيزا الخاص بك في غضون بضعة أيام عمل بعد إتمام عملية الحجز.

لو حاولوا يعملوا validation علي الحجز و ملقوش فلوس هيلغوه

يعنى لو فى إمكانية إلغاء الحجز مش لازم ، بتدفعى يوم الوصول

إنما لو حجز لا يمكن الغاءوه لو مفيش فلوس كافيه الفندق بيعلم على ان العميل لم يدفع وهما بدورهم بيلغوا الحجز ولو بوكنيج ملغاش الفندق بيلغى يعنى هتروحى مش هتلاقى أوضه وطبعا لو طلبتى اوضه هتدفعى مبلغ اعلى ويكمن الضعف انا شغال فى فنادق بقالى ٧ سنين وحاليا برضه لسه شغال بس بره مصر سياسة بوكينج واحده فى كل مكان حول العالم

عادي انا باحجز من booking دايما والفيزا بتبقى فاضيه

اذا كان نظام الفندق الدفع عند الوصول يبقى ينفع
غير كده لا ينفع

بصي لو حجزت بدون رصيد ساعات ما بتمشيش لسبب ان الفندق بيعمل اما تفويض عاي اول ليله يعني بحجز فلوس اول ليله من الكريديت وأول ما توصلي الفندق فلوس التفويض ترجع او ساعات يخصم واحد يورو فقط يتأكد ان الكريديت صالح

ممكن عادى بس في بعض الفنادق عشان تأكد الحجز بتاخد الفلوس من الفيزا

طيب يا جماعه انا حجزت بس هو مطلبش مني اصلا بيانات فيزا مع العلم انه مكتوب اني آخر يوم لإلغاء الحجز يوم 13/8 و لو بعد كده بياخدو الفلوس كامله طيب ازاي هياخدو الفلوس و هما اصلا معمهمش بيانات الفيزا?!

معلومة بخصوص الحجز لو مسافره بره النظام الجديد اولا السفارة بتتصل بالفندق أو بتبعت إيميل الشخص ده دفع فلوس الحجز اه ماشى هتاخدى الفيزا لا يبقى أنسى واى مصاريف صرفتيها ربنا يعوض انا بتكلم كلام حصل فعلا موضوع بوكينج أتعرف لكل السفارات بتكلم من واقع حصل والسفارة بعتتلنا إيميل بتستفسر عن الشخص ده دفع ولا لا طبعا احنا كنّا جربنا الكرديت بتاعته وطلعت انفاليد فردينا قلنا لا مخدش فيزا وكلن جاى من الإمارات يا ريت مصر كمان عموما حضرتك حره الاختيار انا بقول الكلام الفعلي اللى حصل وبيتنفذ اليومين دول

أعلى